Spreek jij je uit?

Regelmatig hoor ik mensen verzuchten: โ€œ๐˜ž๐˜ช๐˜ซ ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ข๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ณ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต๐˜ด ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฆ.”
Of je hebt je eerlijke mening gegeven in het jaarlijkse medewerkertevredenheidsonderzoek en er wordt wel de gemeenschappelijke deler hiervan gedeeld, maar verder is er radiostilte.
๐Ÿ‘‰Het gevolg laat zich raden: Mensen hebben geen zin om hun eerlijke mening (nogmaals) te geven als ze zien dat er niets mee gedaan wordt.
๐Ÿ‘‰Dus als je zegt, wij gaan het Goede Gesprek voeren hoort daar ook bij dat je afspraken maakt รจn dat je deze nakomt. Uitspreken, aanspreken en afspreken is een doorgaand proces.
๐Ÿ‘‰Wat kan beter in jouw organisatie? Welke resultaten haal je nog niet? En kun je je voorstellen dat dat komt omdat je niet het Goede Gesprek aangaat?
We noemen dat ook wel ๐—–๐—ฟ๐˜‚๐—ฐ๐—ถ๐—ฎ๐—น ๐—–๐—ผ๐—ป๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ผ๐—ป๐˜€: Als de meningen verschillend zijn, de belangen hoog en de emoties lopen op, hoe ga jij dan het Goede Gesprek aan? Hoe open je de dialoog en blijf je in dialoog? In de training Crucial Conversations leer je in 10 duidelijke stappen hoe je je voorbereidt op Crucial Conversations, hoe je deze voert en hoe je deze afsluit met heldere afspraken. Want eerlijk is eerlijk, pas als je een afspraak hebt gemaakt, kun je mensen er ook op aanspreken.

Wil jij ook tevreden medewerkers รจn concrete resultaten in jouw organisatie? Ik ga graag met je in gesprek.