Regelmatig hoor ik mensen verzuchten: โ๐๐ช๐ซ ๐ฑ๐ณ๐ข๐ต๐ฆ๐ฏ ๐ฆ๐ณ ๐ธ๐ฆ๐ญ ๐ฐ๐ท๐ฆ๐ณ, ๐ฎ๐ข๐ข๐ณ ๐ฆ๐ณ ๐จ๐ฆ๐ฃ๐ฆ๐ถ๐ณ๐ต ๐ท๐ฆ๐ณ๐ท๐ฐ๐ญ๐จ๐ฆ๐ฏ๐ด ๐ฏ๐ช๐ฆ๐ต๐ด ๐ฎ๐ฆ๐ฆ.”
Of je hebt je eerlijke mening gegeven in het jaarlijkse medewerkertevredenheidsonderzoek en er wordt wel de gemeenschappelijke deler hiervan gedeeld, maar verder is er radiostilte.
๐Het gevolg laat zich raden: Mensen hebben geen zin om hun eerlijke mening (nogmaals) te geven als ze zien dat er niets mee gedaan wordt.
๐Dus als je zegt, wij gaan het Goede Gesprek voeren hoort daar ook bij dat je afspraken maakt รจn dat je deze nakomt. Uitspreken, aanspreken en afspreken is een doorgaand proces.
๐Wat kan beter in jouw organisatie? Welke resultaten haal je nog niet? En kun je je voorstellen dat dat komt omdat je niet het Goede Gesprek aangaat?
We noemen dat ook wel ๐๐ฟ๐๐ฐ๐ถ๐ฎ๐น ๐๐ผ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐๐ฎ๐๐ถ๐ผ๐ป๐: Als de meningen verschillend zijn, de belangen hoog en de emoties lopen op, hoe ga jij dan het Goede Gesprek aan? Hoe open je de dialoog en blijf je in dialoog? In de training Crucial Conversations leer je in 10 duidelijke stappen hoe je je voorbereidt op Crucial Conversations, hoe je deze voert en hoe je deze afsluit met heldere afspraken. Want eerlijk is eerlijk, pas als je een afspraak hebt gemaakt, kun je mensen er ook op aanspreken.
Wil jij ook tevreden medewerkers รจn concrete resultaten in jouw organisatie? Ik ga graag met je in gesprek.
